Olvasás és írászavar gyermekeknél
40.000 olvasás és írászavarban szenvedő gyerek Magyarország iskoláiban!
A meglévő problémák és jelenségek melyeken lehet segíteni – lassú, hibás olvasás, betűtévesztés – nem tudja visszaadni az elolvasott szöveg tartalmát, mely különösen a szöveges feladatok megértésénél és megoldásánál probléma. – Egyébként is „UTÁL „ olvasni a gyerek.
A két szem éleslátása mellett létrehozzuk a befelé és kifelé elfordulás harmóniáját tartósan, hogy az olvasás megtanulható legyen. Akkomodatív konvergencia.
Hatékony olvasáson azt értjük, amikor a felkínált szövegből tudás szerezhető meg.
Megteremtjük azt a körülményt, hogy az elektromágneses fényhullámok élesen legyenek leképezve az ideghártyán így képezve idegi impulzusokat. A szem optikai rendszerének hibátlanul kell működnie.
Binoculáris távoli és közeli látásfunkciók vizsgálata.
Gyakori fejfájásos panaszok, közeli munkateljesítmény lényeges csökkenése, sűrű pihenőidők igényének oka a hibás kétszemes együttműködés, azaz a két kép az ideghártyán nincs azonos területen – identikus ponton. Ilyenkor heterophoriáról beszélünk.
Szemünk primér állását azaz ortophoriát prizmás lencsékkel teremthetünk meg.
Diszlexiás panaszok Chroma Gen módszerrel történő vizsgálata és azonnali megszüntetése.
Színtévesztés vizsgálata, ill. a teljes színlátás megteremtése- azonnal.